onsdag 15 april 2009

Hönan är plockad

Strax innan halv tio hämtade Greken upp mig för att köra mig till sjukhuset där jag skulle bli plockad på ägg. Jag var rejält nervös kan jag säga men efter en citadon och något annat piller var jag lugn som en kossa. När jag fick morfin och något annat smärtstillande blev jag ännu lugnare och ville helst bara sova. Det var först efter plockningen som jag fick väldigt ont men med lite mer smärtstillande så kände jag ingenting.

När Greken hade kört hem mig satt Nykteristfinnen på min trappa, redo för avlösa Greken. Jag känner mig lite trött i huvudet och känner att jag har två äggstockar så det blir att ta små steg idag. Men allt gick mycket bättre än vad jag kunde förvänta mig, sen att två underbara vänner tog hand om mig har gjort jättemycket!

Inga kommentarer: