söndag 5 april 2009

Tre månder har gått

Om knappt en halvtimme kommer R hit för att skämma bort mig med chokladkaka. Och jag är nervös. Eller nervös kanske är fel ord men det händer saker i kroppen. Mina händer blir iskalla, hjärtat slår snabbare, jag blir rastlös och tycker att klockan nästan går baklänges.

Jag berättade även för R om att mormor tyckte att vi skulle åka ner. Han svarade med att skratta nervöst. Men efter ett mail från älskade Systeryster K kanske jag ska promota Småland lite till för honom.

2 kommentarer:

Josefine sa...

Hahaha... jag vet precis hur det är! Jag är äldst i en skara av tre systrar. Som vi har trakasserat de små kandidater som släpats hem. Man samarbetar givetvis alltid med den syster som inte har en ny med sig. När jag träffade yngastans förra kille första gången berättade jag om hur jag och andra systern kittlade henne så att hon kissade på sig i mammas och pappas säng en gång (jag berättade dock inte att hon bara var fem). Sen fick jag givetvis igen allt när jag tog hem M första gången. Och pappa tvingade honom att dricka bäsk (en skitäcklig halländsk spritgrej). Härligt med familjesammankomster!! Om du får med R hem så får du skriva en lång och fin redogörelse för hur det gick sen!

Jo tjena sa...

Miss Muffin - Hahahaha helt rätt! Det är ett löfte, om R slutar skratta nervöst när jag tar upp familjesammankomst med honom och åker ner kommer en lång rapport om det hela!