lördag 4 april 2009

Familjehögtider och dejting

Min mormor ringde för en stund sen, själaglad. Min mamma hade skvallrat om att jag dejtar en viss herre och nu tyckte mormor att jag skulle ta med honom hem över påsk.

Herrejistanes säger jag bara. Jag älskar min familj, det gör jag verkligen men jag blir kallsvettig över tanken på att ta hem R och presentera honom. Min familj har en liten grej för sig eftersom jag är yngst så verkar dom tävla i vem som kan genera mig först inför personen jag har dragit med mig. Mamma babblar på om allt, då menar jag verkligen allt, pappa tar fram en hatt som han köpte i Ungern och ber alla gissa vad det är för material hatten är gjord i (hatten är gjord i svamp men ser ut som skinn). Mormor stirrar mest bara på offret jag har med mig, morfar är alltid lika trevlig och glad, mina syskon däremot... Klart mina syskon är trevliga, trevligare syskon får man faktiskt leta efter men dom tar verkligen det här med att genera sin lillasyster på största möjliga allvar verkar det som. Det brukar börja med att dom testar vilken humor personen har för att sen hålla så pass ingående förhör med människan att Gestapo ligger i lä på informationsutpressningssidan.

Å andra sidan var det längesen jag träffade familjen nu så får kanske lägga fram mormors förslag i morgon.

6 kommentarer:

Maria - En hobbyflata med Xenakomplex sa...

Lycka till... Ett tips bara, du kanske inte ska visa honom detta inlägget innan... ;)

Jo tjena sa...

Haha nej det vågar jag inte göra :P

Anna sa...

Haha. Låter som det kan bli en spännande påsk;P

Anonym sa...

Hello There. I found your weblog using msn. This is
a really neatly written article. I'll be sure to bookmark it and come back to learn extra of your helpful information. Thanks for the post. I'll certainly comeback.


Also visit my web site ... Mito Slim Diet

Anonym sa...

It's genuinely very complicated in this full of activity life to listen news on TV, thus I simply use internet for that reason, and get the latest news.

Feel free to visit my blog Muscle Building Suppplements

Anonym sa...

This is a very good tip especially to those new
to the blogosphere. Short but very precise info… Thank you for sharing this one.

A must read post!

Here is my web blog ... Raspberry Ketone