söndag 22 mars 2009

Nästa yrke: Bagare!

Efter jobben i fredags gjorde jag en snabb räd på Systemet tillsammans med alla andra stressade jävlar innan jag åkte hem till R. Hemma hos honom blev jag bortskämd med en George Clooney-film, ostar, kex och vin. Jag lyckades hålla mig vaken hela filmen för en gångs skull trots att ögonen ville falla igen konstant. Det var längesen jag var så trött. Jag kände mig väldigt pigg efter mina skolinformationspass men efter några timmar i växeln var huvudet inte riktigt med.

I lördags stod det bakning på schemat. Vi traskade glatt iväg till affären för att bunkra upp med olika sorters mjöl och lite andra nödvändiga saker. Resultatet blev kanelbullar och ett grekiskt bröd med fetaost och oliver inuti. Jag blev lite besviken faktiskt, brödet smakade inte så mycket som jag hade förväntat mig. På kvällen tog vi den lilla bilen in till stan för att se på bio. Jag skrattade så mycket att jag hade ont i magen, det var annat än åkturerna med den stora metallklumpen som jag är van vid. Filmen, Jag har älskat dig så länge, var väldigt fin och speciell som bara franska filmer kan vara. Väl hemma blev det mer film, en lättsam komedi och vin. Hör och häpna men jag höll mig vaken under den andra filmen också. Annars är det lite utav vår grej att jag somnar till en film och R biter mig i näsan för att jag ska vakna. Idén med att slicka mig på ögat slopade han rätt snabbt som tur var.

Nu är jag hemma och har abstinens. Det är tyst, jag är ensam, ingen R som springer runt, det finns ingen jag kan diskutera med eller skratta tillsammans med. Det kliar i kroppen på något sätt efter honom.

Inga kommentarer: