onsdag 11 mars 2009

Något är inte helt rätt

Jag har fått stora cravings. Inte på choklad eller något annat sötaktigt utan på kött. K Ö T T. Det började under blodgivningen när sköterskan frågade om jag ville ha något. "Ge mig en välstekt och rejäl köttbit med en krämig potatisgratäng, stinkandes av vitlök" tänkte jag och kände salivökningen. Chockad som jag blev bad jag om apelsinjuice. Inget konstigt med det egentligen, jag brukar alltid få konstiga begär under blodtappningen. Men att det fortfarande håller i sig!

R tyckte inte alls att det var konstigt eftersom att vegetarisk kost inte är så varierande. "Kokt blomkål, rå blomkål, rökt blomkål och ugnsgratinerad blomkål, ja det är ju det ni äter" rabblade han snabbt upp. Jag kunde nästan höra hur han flinade på andra sidan telefonluren.

Jag tycker det här känns väldigt konstigt. Inte ens när jag åt kött fick jag cravings efter det. Eller jo, men inte på det här viset. När jag såg på TV i morse där en kock gjorde köttbullar svor jag nästan över att klockan bara var åtta och ingen affär var öppen. Jag ville ha köttbullar så att det nästan gjorde ont inombords.

Det här känns lite väl konstigt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns en köttätare inom oss alla! Hoppas att du får pli på kött-monstret!

Anonym sa...

NEEEEEEJ! lyssna inte på greken Petra :D

Anonym sa...

Ät mycket paprika och nötter, de innehåller järn och det är troligen järnbrist du känner av.

Jo tjena sa...

Greken - Köttmonstret är borta =)

Nykteristfinnen - Du kan vara lugn =)

Malin - Mja, med den mängden järntabletter jag äter är det snarare snart ett överskott på järn :P