onsdag 12 november 2008

Tingsrätten is the place to be

Idag var det alltså dags för mig att gå med vittnesstödspersonerna i Södertörns tingsrätt. Vittnesstöden är alltså en del av Brottsofferjourens verksamhet.

Ärligt talat kan jag inte låta bli att bli impad av alla. Den värme och lugn stöden utstrålar tillsammans med sin inre styrka är helt otroligt. Att se hur dessa personer lugnade gråtande och rädda vittnen till att få samma vittnen att bli starka och känna att det här kommer dom klara galant imponerade mig.

Hela verksamheten imponerar på mig och alla människor som engagerar sig. BOJ påminner så mycket om olika organisationer jag är med/har varit medlem i, att det är få som engagerar sig och dom som engagerar sig går på knäna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är verkligen beundransvärt!