söndag 23 november 2008

Just another night in Stockholm

Och en förbannat rolig sådan också. Det började med en väldigt trevlig middag hemma hos Therese innan vi mötte upp Linus för att bege oss till festen i Nacka.

Vilken kväll det blev! Det blev en massa skratt med en massa underbara människor, konstiga, komplicerade och flummiga diskussioner. Humorn flödade, dubbla signaler sändes ut och jag visste inte hur jag skulle tolka allt. Men jag kände mig extra fin i mitt röda linne som jag hittade långt inne i garderoben och allt bara kändes underbart.

Klockan hann bli efter sju på morgonen när jag knatade backen upp till min lägenhet. Just då kände jag mig mindre fin när mitt halterneck-bh-band skavde in i nacken, rädslan över att halka på den förrädiska isen under snön, tröttheten som kom ikapp och torra linser. När jag låg i sängen, så pass trött att jag funderade på om det ens var någon idé att ens somna.

Halv elva vaknade jag igen med sminket lite lätt utsmetat och en bakfylla som fick mig att undra om jag ens var nykter. Just nu är inte bakfyllan nådig men så pass roligt som jag hade det är det värt det.

Och nu trillade min bokhylla. Fan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

SATANS SKOJ VAR DET :D annars hade man gått hem tidigare :)

Jo tjena sa...

Haha ja, man hade ju inte stannat till halv sex iaf :p

Anonym sa...

knappast - om man inte gillar självplågeri :P

xixa sa...

Halloweenlinnet? ;D