tisdag 11 november 2008

Jahapp, någon frivillig?

Vi kan konstatera en sak direkt - saker och ting är inte lätta. Inte ens saker som i teorin är skitlätta. Ingen som läser här har undgått att det har skrivits lite om en viss kille, Lowe, ett tag.

Igår kväll kom han över och allt var precis som vanligt. Tills vi började smågnabbas lite med varandra. Inget konstigt med det, det brukar vi göra ibland. Det konstiga var hans kommentar efteråt. "Jaha då har vi haft vårt första kärleksgnabb" konstaterade han stolt. Mina ögon blev stora som tefat i mörkret. Jag kände mig förvånad. Så pass förvånad att jag tände en lampa för att reda ut vad han menade.

Slutsatsen av vårt samtal blev att han har fallit för mig och vill ha något mer, vilket inte jag vill. Jag var väldigt nöjd med vår lilla relation, kompisar som har sex. Efter vårt konstaterande började vi fundera kring om det går att ha en längre kk-relation, av det slag vi hade, med någon utan att känslor börjar utvecklas. Kan man undvika att något som ses vara så pass okomplicerat blir komplicerat i det långa loppet?

Jag ville ju bara knulla lite.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Hell yeah, jag är frivillig!

Anonym sa...

Hmm, varför händer det där? Känner igen mig i din situation.. sex borde vara lika avslappnat och enkelt som att ge massage (fast bättre ;). Sen är det bra om man trivs tillsammas och respekterar varandra, för då blir det ännu bättre för man vet vad den andra gillar. Känslor kan man lämna utanför, det ställer bara till det.

Jag vill också ha någon att knulla med utan krav på något annat. Förutom "kravet" att man ser till att båda har det skönt dvs.. :P

Myrddin sa...

alltså... nej. Det är det inte.
Eller så kanske "kärlek" bara är när man kommer sjukt bra överänns och kan ha sex.
Men. Idagens samhälle kan man inte ha sex med kompisar om man inte går in i det från början Och sådär. :P
Men... Bah. :P
Screw love... and everyone else

Jo tjena sa...

Marcus - Haha ska ha det i åtanke ;)

Daniel - Ja men precis! Det är EXAKT så jag menar. Varför ska det vara så himla svårt?

Noffe - Ja...jag vet inte. Vi gick in i det här efter att vi hade pratat om hur vi ville ha det och var överens. Varför ska jag vara så himla underbar? Det ställer bara till mitt sexliv. ;)

Anonym sa...

Det är för få tjejer som dig i min omgivning, du är på fel ställen på söder.. ;) Jag tycker inte det borde vara svårt. Men jag antar att det är våra drifter, "krav" från samhället och all annan skit som gör det mer komplicerat än det är.

Jo tjena sa...

Daniel - Haha eller så är det helt enkelt du som borde hänga på rätt ställen på söder... ;) Ja, det är troligen så. Himla trist.

Anonym sa...

Hehe, så kan man också se på det antar jag. Men ett ställe som i så fall är rätt är hemma ju hos mig, och där har du inte varit så vitt jag vet?.. *stirrar lite panikartat runt i lägenheten efter någon som gömmer sig* ;)

Det blir vad man gör det till. Går man in med att det inte är komplicerat, vet vad som gäller och inte krånglar till det, skiter lite div normer så funkar det. Jag hoppas det i alla fall :) Fast det gäller att båda är med på det.

Jo tjena sa...

Daniel - Det beror på...vart bor du och är det mycket damm bakom din soffa? ;)

Anonym sa...

Jag bor vid skanstull och ja, det är nog risk att det finns en del damm där bakom om jag ska vara ärlig. Hur många soffor på söder har du gömt dig bakom egentligen? ;)

Jo tjena sa...

När skulle jag komma över sa du? ;) Haha det är en siffra vi inte talar om.

Anonym sa...

Du är välkommen när som helst, får jag bara lite förvarning så dammsuger jag bakom soffan och korkar upp en vinflaska åt dig dessutom. Någon dag som passar bättre än någon annan? ;)

Jo tjena sa...

Nej men, tom dammsuga bakom soffan för min skull? Jag känner mig rörd. Men jag är djävulskt nyfiken på vem du är ;)

Anonym sa...

Jag är en fejkstockholmare, nerflyttad från Norrland för några år sen. Vi känner inte varandra sen tidigare om det är det du undrar över. Kanske är lite "fusk" att jag har bättre koll på dig än tvärtom, men om du vågar stillar jag gärna din nyfikenhet över den tidigare utlovade vinflaskan någon kväll ;)

Jo tjena sa...

Är vi nyligen bekanta eller så? Förutom kommentarerna i bloggen då...
Jag är inte den som tackar nej till vin ;)

Anonym sa...

Nä, jag kan försäkra dig om att vi inte träffats. Sen om det är bra eller dåligt får du avgöra ;)

Låter bra. Jag är upptagen i slutet av veckan som kommer. Antingen blir det vin tidigt i veckan eller så får vi vänta till efter nästa helg. Hur passar det in i ditt liv?

Jo tjena sa...

Bra fråga, har lite allmänt dålig koll på mitt liv just nu. Diskutera över msn?

Anonym sa...

Låter som en bra plan. Du är välkommen att adda daniel@fahlgren.se :)