tisdag 25 november 2008

Det har varit en stor dag!

Jisses vilken dag! Det var första officiella dagen på nya jobbet och jag var jättenervös. Livrädd för att trassla in mig i sladdar, krascha datasystem eller liknande men allt gick jättebra! Alla är så snälla och gulliga mot mig. Fick ett eget skåp med min egna lilla namnskylt på, en ID-bricka med en bild där min blekhet nästan smälter in i det vita runtom och ett eget headset. Efter över fyra timmars information om systemet var jag helt slut i huvudet men kände mig otroligt pepp.

Efter jobbet blev det en trevlig promenad till pendeln med en kollega som berättade att chefen hade öst beröm över mig till övriga kollegor efter min intervju där. Snacka om egoboost!

Pendeln var överbefolkad, som den alltid är i rusningstrafik, under min färd till Tumba och Brottsofferjouren. På BOJ ringde jag även mina två första samtal och när hjärtklappningen hade lagt sig kände jag mig otroligt stolt över mig själv.