måndag 3 november 2008

Jag är fan inte glad.

Klockan är strax efter fyra på morgonen. Grannen vägg i vägg spelar ashög musik. Ingen öppnar när jag knackar på, ringklockan fungerar inte.

Nu har jag ringt störningsjouren. Jag må vara en bitterfitta just nu men jag vill sova. Väckarklockan ringer om fyra timmar. Vart fan har hyfsen tagit vägen?

Update: Efter ytterligare några knackningar hos grannen, ett samtal till störningsjouren mer än en timme senare tystnade musiken vid strax efter halv sex. Det är två samtal och 1½ timmes hög musik för mycket.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så dåligt!!
Vad är det med folk!?

Anonym sa...

nästa gång (hoppas det inte blir "nästa gång"!), ring mig och jag kommer med två slagträd! vi skulle fan få tyst på dem då!

Jo tjena sa...

Anna - Ja, jag fattar inte det! Jag blev jättechockad för jag har aldrig hört den grannen, fram tills den natten var jag nästintill övertygad om att det inte bodde någon där.

Eeva - Jag lovar!

Anonym sa...

Hejsan, allt bra? :)

Anonym sa...

Härligt :)

Anonühm sa...

påminner mig om en episod i fagra Växjö xD