torsdag 20 november 2008

Hur man får Petra att börja gråta

Idag var det dags att fylla på förråden med ansiktskrämer. Jag sprang in på Åhléns men hittade inte mina vanliga krämer från Lumene. En expedit såg min förvirring och hjälpte mig genom att konstatera att just dom krämerna var slut. Då kläcker hon ur sig "Ja men du kanske vill testa nourishing-serien som motverkar rynkor?" och ler glatt. Jag ville bita henne i smalbenet. Jag är 21 för tusan, jag ska inte ha anti-rynkkrämer ännu! Det slutade ändå med att föreslagna krämer fick följa med mig hem. Man kanske ska börja i tid? Dessutom fick jag en mascara på köpet som attraherade min småländska själ.

När jag kom hem från RFSL gick glödlampan i badrummet. Jag kommer inte se ett skvatt när jag ska pilla ut linserna. Hej emaljöga.

1 kommentar:

Baronessan sa...

Det är just det du ska. Börja vid 20 och gnida in huden med svindyra krämer. Sen när du blir 50 så märker du att det ändå inte hjälpte. Ta namnen på alla som du handlar av så du vet vem du ska stämma sen...