fredag 23 september 2011

Nej då, jag är inte alls förbannad, varför tror du det?

Jag har ju bara väntat på mitt övningskörningstillstånd i runt en månad och K på sitt handledarbevis i tre veckor. Blev inte alls sur efter ett litet samtal som sa att mitt tillstånd skickats för snart tre veckor sen till min gamla adress i Stockholm. Jublade verkligen när det inte blivit inrapporterat från körskolan att K gick introkursen med mig utan bara jag som gått den.

Jag blev sannerligen inte mer förbannad när chefen på körskolan ringde upp och sa att i deras system gick K inte alls på kursen. Jag var själv. Jodå. Jag satt och pratade för mig själv, kysste mig och kramade mig samt svarade på alla frågor som var riktade till K på kursen också. För han var ju inte med, det var bara jag. Det blev inte alls droppen när chefen sa att vi får knata ner till körskolan för att visa upp oss för personen som höll i kursen. Fast, hon är bortrest en vecka och jobbar visserligen bara halvdag nästa fredag. Och så är hon ju ute och kör också. Jag och K jobbar ju inte eller så så vi kan lätt hänga på körskolan hela dagen för att se om hon eventuellt kommer ihåg oss. Annars får K gå om kursen.

Givetvis är det ju bara inte en enda sak som ska jävlas är precis allt kan gå åt skogen. Det är för att jag dödade den där spindeln, visst är det Karma? Jag hatar dig innerligt just nu.

Inga kommentarer: