fredag 30 september 2011

Bra start på dagen?

Kvart i nio i morse befann jag mig på vårdcentralen, redo att få mina öron kollade. Tjugo i tio kommer en stressad sköterska springandes och ber om ursäkt. Jag hade blivit bortglömd.

Ingen fara på taket kände jag och fick mina öron spolade. Nu hör jag normalt på ett öra och har diagnosen dubbelsidig infektion pga eksem i hörselgångarna. Recept på kortisondroppar blev det och tips om utvidgande nässpray.

In på apoteket där jag snabbt fick hjälp. Härligt härligt! jublade jag inombords. Den sa kvinnan att mina droppar inte fanns men att jag kunde få en salva. Vilket hon var tvungen att få tillstånd om först.

En halvtimme senare ser kvinnan mig och ser helt bestört ut. Jag hade blivit bortglömd. Igen. Ett par minuter senare var allt fixat och jag kunde skynda vidare.

Men det får ju mig att undra, ser jag ut som en liten grå mus eller?

1 kommentar:

fisken sa...

Förlåt! Jag skulle ha skrivit en kommentar redan igår, men jag glömde bort dig.