onsdag 28 september 2011

Alltså, det här med att virka

Visst är det ett enda stort tantgöra? Jag tror jag lägger ner det projektet. Det är inget som en cool, ung och hipp tjej som jag ska syssla med, visst är det inte? Jag ska göra helt andra saker, som att graffitimåla egna tavlor med fjortisdjupa budskap på. När jag inte är ute och sveper en massa tequila på diverse klubbar vill säga. Det är mer passande för min ålder.

Sen behöver vi inte prata om att jag blev förbannad efter en halvtimmes virkande eftersom virkning uppenbarligen är en diskriminerande hantverkskonst som exkluderar oss vänsterhänta och därefter beslöt mig att avsluta det hela. Det känns lite bättre att skylla på det än att erkänna att mitt tålamod och jag borde nog gå på en sådan där mindfulnesskurs tillsammans.

Jag väljer att kalla min nya kreativa nyskapande konstinstallation för Jag säger inte att du är misslyckad och ser ut som en dåligt formad blindtarm, jag säger bara att all konst är inte bra konst och bör kanske sakta kvävas i sin linda.

1 kommentar:

ullebengtsson sa...

Jag skrattar så jag skäms