onsdag 7 september 2011

Hemsökt?

Jag satt och darrade av skräck innan. Befinner mig i skrivande stund på jobbet, låg i soffan, zappade runt på tv:n och pillade mig i naveln, uttråkad som jag var. Hörde hur katten åt i köket, allt var som vanligt. Fast vänta nu... Katten åt i köket? Katten som jag en kort stund tidigare släppt ut? För jag hade väl släppt ut Pelle? Vände mig om mot matskålen och såg ingen katt. Inga ljud hördes. Vände mig om och återgick till det ointressanta på tv:n när jag hörde samma ljud igen. Vidskeplig som jag är undrade jag vad det var frågan om. Ljudet fortsatte, hördes tydligare och med kortare mellanrum än tidigare. Jag vågade inte vända ryggen mot köksdelen igen utan satt som fastklistrad, livrädd.

Sen började jag skratta, herregud vad löjlig jag kände mig! Det övernaturliga var i själva verket bara kaffebryggaren som stod på och kannan protesterade över värmen.

Herregud.

2 kommentarer:

Fisken sa...

Ha ha ha! Mes! ;-)

Fisken sa...

sv: Det kan du säkert. Jag är bara rädd att du kommer att skicka SAMMA oanständiga MMS som R hade skickat och så står jag glor på nämnda tysk igen...