lördag 1 augusti 2009

Jag tror jag glömde andas idag

Dagen började med hjärtslag på jobbet för mig och kollegan. Full panik och vi visste knappt vart vi skulle ta vägen. Som tur var löste sig allt relativt snabbt. Sen flirtade jag lite med ena snubben som satte upp markiser och bakade en mjuk pepparkaka.

Efter jobbet kom storebror med cirkus (läs: barn) och åt grillat. Jag och barnen lekte flygplan, pippifågel/monster, häst, kurragömma och vattnade blomland/gräsmatta. Sen dog jag en liten stund på gräset och vips hade jag två ungar över mig. Men det var rätt kul faktiskt. Det är praktiskt att vara faster, jag kan leka skiten ur barnen (och speciellt mig själv) för att sen låta brorsan ta hand om sina barn när dom är trötta.

1 kommentar:

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Ha ha... ja, du får bara det "roliga";.))