måndag 10 augusti 2009

Jag heter Petra, därför händer detta mig

Jag och R bestämde oss för att mysa till det rejält i lördags när vi firade åtta månader tillsammans. Egentligen är det inte åtta månader förrän den 20e men vi kunde inte vänta. Vi susade iväg till affären, köpte en massa godsaker att grilla och åkte iväg till en sjö. Där hittade vi en avskild klippa som vi satt och myste på i väntan på att grillen skulle bli varm.

När myggen började komma lastade vi in oss i bilen för att köra hem. När vi ska svänga ut på vägen ser vi det. Vägbommen är nedfälld. Och låst. I gräset till vänster ligger en massa stockar. Till höger går det en å. Vi kunde inte komma ut helt enkelt. R traskade upp till det närliggande huset för att be om hjälp medan jag kollade omgivningen. Det visar sig att huset är en klubblokal till ridhuset vi tvingats stanna vid. Och ingen väg finns ut. Enda människorna som finns i närheten är gäster på ett bröllop och ingen av oss kände för att klampa in där för att se om någon vet vem som kan öppna bommen.

Efter en timmes letande och klurande upptäcker R en kohage. Bortom denna kohage ligger ytterligare en kohage. Bakom alla hagar ligger en väg som vi kan ta oss ut på. Efter lite mer klurande ansåg R att vi skulle köra genom hagarna för att slippa övernatta i skruttbilen.

Sen följde en massa hysteri. Jag trillade i ett dike, trillade i gräset på en skogsväg, R fick sig några rejäla kyssar av elstängslet när han hakade av och på tråden, han höll på att köra över mig med bilen. Alla myggor i skogen upptäckte oss och jag höll på att börja gråta av trötthet och frustration mot dom blodsugande asen. Men ut kom vi! Jag har nog aldrig blivit så glad över att se en bilväg tidigare.

Sådant händer bara mig när jag ska ha det extra mysigt.

8 kommentarer:

Maria - En hobbyflata med Xenakomplex sa...

*asg* Kan inte sluta... Det är som du säger... Det händer BARA dig!!!!

Fisken sa...

*skall in skratta* Oj vad tråkigt! Mppff... Det där är ju bara för typiskt. Whaaaaaahahahaha!

Jo tjena sa...

Maria - Haha jag veeet! Varför kan jag inte få vara lite normal ibland? :P

Fisken - Ja, du måste tycka att det var jättetråkigt ;)

Marcus sa...

Haha, detta måste vara årets bästa story. :D

Johanna sa...

Okey! Kanske får testa det då. Vad använder du för torrschampo? Jag har hört att det från H&M, av märket Proffs ska vara bra, men jag har inte hittat det här i stan :/

Johanna sa...

Okey! Ja, jag har varit runt på tre H&M, men inte hittat. Har dessutom frågat efter torrschampo, men jag får kolla igen. Kanske kicks, cubus eller lindex har med?

Josefine sa...

haha... åh herre gud vad skönt att höra att det finns en till som drabbas så som jag. sist skulle jag åbäka mig och göra värsta grillbuffén och dra ut mot havet med m. det gick jättebra. tills vi åkt hela vägen ut. jag var skithungrig (=våldssur). m sa "det är inte så långt att gå.. en bit bara". vi gick i 20 minuter. kändes som en evighet med all jävla mat jag gjort. vi kom fram till stranden. jag sa "det blåser för fan för mycket". nej sa m. jo sa jag. så tände han grillen. fem minuter senare var den död. jag var.. inte död utan mer... r a s a n d e och tog två väskor med mat och började kånka tillbaka till bilen. vi åkte hem under massiv tystnad. köpte kol och grillade på gården. kl 18 hade vi åkt hemifrån. kl 21 åt vi. härligt.

Jo tjena sa...

Miss Muffin - Hahaha åh vad skönt att höra att det inte går åt helvete bara för mig. R försökte muntra upp mig när jag nästan satt och lipade med orden "vi har ju iaf ett minne för livet och så smutsig blev du ju inte när du trillade". Var inte precis det jag ville höra just då, i efterhand är det rätt roligt =)