tisdag 18 augusti 2009

Då kör vi igång igen!

Jag kände mig rätt pepp egentligen när jag vaknade. Inskrivning på genusvetenskapen och det kändes lite pirrigt sådär som det brukar göra första skoldagen. Hur många kommer vi vara, hur ser dom andra ut, hur verkar lärarna osv. Det började finfint när jag skulle skriva ut mitt kårkvitto och skrivaren inte funkade. Jag drog mitt kårkort gång på gång. Sen insåg jag att jag drog mitt bankomartkort.

Långbenta E och jag drog sedan vidare till salen och det var rätt skönt att vara tillbaka på Södertörn. Jag trivdes aldrig riktigt på Stockholms universitet, bra föreläsare visserligen men så jävla stort!

Efter registreringen blev det fika i kårlokalerna och jag stirrade mest på E's ben. Hade jag varit singel hade jag lätt kapat ett finger för att få ligga med henne.

2 kommentarer:

Anonühm sa...

:D och så vill man bara placera sig perfekt så man drar fram sin artighetsrepertoar och håller upp dörrar som aldrig förr, låter objektet gå först i kön etc. - allt för att kunna stjäla en glimt av gudomliga ben som börjar i ett par fina skor och slutar nånstans där himmelriket tar vid...

Jo tjena sa...

Haha ja exakt så! Sen skadar det ju inte att rumpan är fin som få....