fredag 17 februari 2012

Växjö klockan 00:39

Sömnlöst är ordet. Ni vet, det är en sådan natt där jag ligger och skäller på mig själv för jag ska upp tidigt. Jag ska vara på gymmet halv nio i morgon bitti. Fan, hade inte jag slutat med sådana dumheter som morgonträning? Frukost senast kvart över sju. Och inga långbenta träningsbyxor har jag heller. Kan man raka benen med sambons rakapparat?

Jobba natt ska jag göra i helgen ja. Jag borde sova så mycket som möjligt. Kanske ska jag träna på jobbet? Eller nej. Jag har ingen lust att bli sedd på löpbandet av patienterna. Men å andra sidan, lite kul ska väl dom också ha.

Maten ja. Sambon lovade att göra tacos. Fast han vet inte hur man gör. Bäst att skriva ner utförligt åt honom. Jag måste kolla med honom vad han ska bjuda min familj på nästa söndag också. Hur många kommer egentligen? Visst fan, köpa present måste jag också göra. Vad ger man mannen som har allt? Och han fyller inte på tisdag. Rätt dag kan vara bra att komma ihåg.

Nu blev jag kissnödig igen. Att dricka två liter vatten innan sänggående är inte så smart. Visst för att ett par liter vatten om dagen är bra, man får fin hy utav det, blir snygg sägs det. Men kanske ska sprida ut det över dagen istället. Fast, snygg och snygg, jag vet inte. Jag skulle inte direkt vinna pris som världens snyggaste och vackraste tjej idag. Skulle snarare plocka hem priser som årets hängbukssvin.

00:53. Sova kanske? Jag får bara inte glömma att skriva en lista på allt vi ska ha på K-rauta. Och ta ledigt från jobbet över påsk. I morgon måste jag få upp rullgardinen. Kanske om jag mutar systeryster med lite lunch. Naglarna måste jag fixa också. Och Björn Ranelid, herregud, vad fan har han i melodifestivalen att göra? Visst fan, hyllorna måste förankras i väggen men var är skruvarna? Nu blev jag törstig igen.

Oh sweet lord.

Inga kommentarer: