torsdag 23 februari 2012

Jag går och lägger mig igen

Vaknar halv ett av att solen strålar in i sovrummet och värmer mitt ansikte. Inte precis den väckningen jag ville ha efter jobbet. Muttrar för mig själv att den där rullgardinen måste upp idag. Går in i badrummet, tvättar av ansiktet och tycker att det blir lite blött om fötterna.

Ja men visst, vattenläcka från handfatet! Kikar ner, känner på röret och att det går att vrida lite hur som känns inte som det bästa. Ger mig på och försöker skruva fast det igen. Det går inte. Röret känns av någon anledning för kort. Svär och messar sambon denna glada nyhet. Innan jag hinner säga fler svordomar ringer sambon upp. Vi diskuterar läget lite och så säger han precis det jag inte vill höra: du, jag hittade inte några delar till rullgardinen som det går att skruva i och bruksanvisningen låg inte i förpackningen. Jag letar efter anvisningen och hittar den inte. Sist jag såg den var för två veckor sedan, på köksbordet. Är lite rädd att sambon råkat slänga den utan att komma ihåg det. Han har värre minne än vad jag har.

Ringer äntligen till hyresvärden. Som har lunchrast. Fem minuter verkar dom vara nedringda.

Jag vill inte vara med mer. Vad gör ni idag?

Edit: En kvart senare får jag beskedet att rörmokaren kommer så snart som möjligt.

Inga kommentarer: