tisdag 10 augusti 2010

Vissa dagar hatar jag mitt jobb

Idag är en sådan dag.

Alltså, jag älskar mina boende men älskar fan inte vårdapparaten. Sista tiden har vi i personalen gått på knäna och knappt hunnit gå ut med dom boende. Sticker inte alls i ögonen att på dom andra grupphemmen går det en personal på varje boende. Vi är två, i bästa fall, på fem. Och våra har det största vårdbehovet. Chefen förstår inte alls varför vi är trötta utan anser att om vi är trötta på jobbet kan vi söka oss vidare. Skitkul.

Jag är så jävla arg och trött att jag inte vet vad jag ska göra.

4 kommentarer:

Fröken J sa...

jo tack... känner igen det där... jag var nere hos min chef idag och svor ramsor över hur dåligt skött semesterschemat är... är ju också en annan som en av få ordinarie och dessutom support som får röja skiten efter ngn som tagit sig vatten över huvudet i att göra scheman (skulle absolut inte ha min hjälp då, nu har hon gått på semester)... vi går alltid kort... vilket märks inte minst på personalen..

så svor en ramsa... sen åkte jag hem och köpte nya skor, nån ljuspunkt måste ju dagen ha!

Jo tjena sa...

Fröken J - Vet precis vad du menar! Blir så trött på sådant. Det värsta är att vi har blivit lovad en extra personal på morgonen när det är som mest hektiskt men icke. Chefen la om schemat och ansåg att hon hade löst det.

Ooh, yey för nya skor!

EmilyStrange sa...

fasen vad dåligt. jag blir också arg för jag tycker att de äldre ska få bästa tänkbara omsorg. kan du inte förklara läget för din chef mer noga? eller är hon/han en sån som inte bryr sig alls?

Jo tjena sa...

Emily - Vi har försökt men den enda responsen vi får är att hon tycker att vi ska söka oss till något annat boendet där belastningen inte är lika tung, påpekar att vi har haft möjlighet att söka tjänster på dom andra hemmen eller så börjar hon nästan grina när man säger till lite mer skarpt.