fredag 20 augusti 2010

Det här med mat

Det är viktiga grejer för mig. Jag skämtar inte. Menar inte att bara äta, utan att laga. Jag älskar att stå timmar i köket och laga något gott, främst till andra.

På söndag ska jag ha en födelsedagsmiddag i förtid för familjen. Och för en gångs skull känner jag mig rätt nöjd.. Jag har planerat en bra meny, honungsglaserade revbensspjäll, cole slaw, en kall potatissallad, baby spenat - och ruccolasallad med kräftstjärtar, avokado och en lätt citrusvinägrett, majsbröd samt grillade majskolvar. Det borde mätta kompaniet kallat för familj.

Jag har planerat det här med en sjujävla precision. Seriöst, jag är förvånad över att ingen har bett mig ta över planeringen för Nobelmiddagen. Jag hade sopat mattan.

5 kommentarer:

Huskatt sa...

Jisses! Du är rar som bjuder på matt och grejer! här får man vara nöjd om det dyker upp köpe-tårta :D

Malin sa...

Majsbrödet lät gott. Bakar du med?

Hypofysen sa...

Du har nog en bättre inställning än mig. Jag vill helst lägga ner minsta möjliga jobb men det ska bli jättegott o helst vara tillagat av bara råvaror o inga halvfabrikat. Det går inte riktigt ihop sig alltid..

Jo tjena sa...

Huskatt - Inte då, jag gör det bara för att tillfredsställa mitt stora ego ;)

Malin - Det är jättegott! Ska snart sätta igång med degen =)

Hypofysen - Bra råvaror är ett måste, inte något halvfabrikat här inte. När jag lagar till andra får det gärna ta lite tid, till mig själv slänger jag mest ihop något.

Anna sa...

Nästa år Petra, då måste det bara va din tur att ta över Nobelplaneringen!:)