lördag 7 augusti 2010

Jag behöver en stor fet spark i röven

Okej, nu är det fan dags att komma igång med träningen igen. Mitt knä är bra och man halvdör inte av värmeslag längre. Ändå är jag så jävla duktig på att komma på ursäkter. Om jag inte känner mig en halv millimeter trött efter jobbet så är det för mörkt, eller så ser Snuffse ledsen ut. Och känner jag inte liiite av bäckenet? Typ lite på vänster sida i någon millisekund? Ursäkterna är oändliga.

Men igår kom jag ut och sprang tillsammans med Alphabeat Som jag pustade och stånkade! Redan innan jag ens hade börjat snöra på mig löparskorna.

Hur får man upp motivationen egentligen? Bäst för mig hade väl varit om jag haft någon a la Huskatt som stod och vrålade på mig tills jag sprang utav ren ilska. Hur gör ni? Men framför allt, hur ser ni till att behålla motivationen?

8 kommentarer:

EmilyStrange sa...

om jag hade varit tjock och mått dåligt av det hade jag tagit mig i kragen och bara gjort det. gått hela vägen liksom. inte fuskat och småätit.

att röra på sig och göra av med mer kalorier än man stoppar i sig är enda vägen. motivationen behåller du genom att se resultaten av din träning tror jag :)

Huskatt sa...

S P R I N G !!!
hahaha, gå på gym, kolla in de andra besökarna ;)
Eller bara kom hit ska jag vråla på dig så länge som det krävs för att få dig att närma dig "nära-döden-känslan" hahaha

Jo tjena sa...

Emily - Ja, det tror jag med =)

Huskatt - Haha jag skulle nog behöva någon som skriker lite på mig i början ;)

Hypofysen sa...

Nja, jag har nog inga förslag.. Hitta en träning du tycker är kul? Tänka att du kan äta en hel chokladkaka när du har tränat? Jag är ju liksom som du med ursäkterna. Men om sex dagar öppnar simhallen! Då jäklar! Som jag har längtat.

Jo tjena sa...

Hypofysen - Hittade en träning jag älskade men har inte hittat den här nere på ett gym som ligger nära. Yey för simhallen!

Hypofysen sa...

Vad för träning?

Anonym sa...

Alphabeat=mördartempo ju! :-P

Jo tjena sa...

Hypofysen - Jag tränar mycket gruppträning, booty och core är favoriterna. Box gillar jag också.

Anonym - Man får verkligen upp tempot :P