måndag 23 augusti 2010

Fredrick, jag vill inte betala din taxi

Är det något jag stör mig på är det hur det görs skillnad på folk och folk. Läste precis på Aftonbladet att Centerns Fredrick Federley åker en massa taxi till nattklubbar och uppger på kvittot att det gäller möte. Själv tycker han det är beklagligt att han inte kan åka tunnelbana med sina vänner pga hotbilden mot honom.

Och självklart är det för jävligt att han inte kan åka t-banan eller röra sig fritt för att folk anser sig ha rätt att hota honom utav olika anledningar.

Men vad jag inte förstår är, när jag känner mig hotad eller obekväm och inte vill ta tåget hem, då får jag betala min egen taxi. Varför kan han inte göra samma det som alla andra människor? Annars tycker jag att vi gör en deal du och jag Fredrick, nu har jag betalat din taxi flera gånger, nästa gång jag känner mig hotad betalar du min, okej?

Inga kommentarer: