måndag 23 augusti 2010

Petra och KD

Idag gjorde jag och mamma stan. Vi shoppade i Växjö alltså. På gågatan stod valstugorna vackert uppradade och partimedlemmar stod beredda att dyka på potentiella väljare.

Givetvis stegade en representant från KD fram till mig. Han undrade om jag visste hur jag skulle rösta i höst. Jag svarade nej men det kommer inte bli Kristdemokraterna. Givetvis ville snubben veta varför. Grejen är den att jag vill inte rösta på ett parti som medvetet exkluderar en stor bit utav samhället och samtidigt kör med slogan För ett mänskligare Sverige. Deras politik är inte mänsklig, inte för alla enligt mig. Att KD dessutom helst inte vill beröra sig med HBT-frågor och så pass uppenbart arbetar emot våra rättigheter är ett annat skäl till varför jag inte vill rösta på KD. Vilket jag sa till killen också. Han hade inget bra svar på det hela.

Petra vs. KD: 1-0

6 kommentarer:

My Molly Oddities sa...

way to go, girl!

Jo tjena sa...

My Molly - Haha tack så mycket!

Hypofysen sa...

Jag tycker det där är så konstigt med KD. Det går inte ihop sig o det borde de själva inse också. Men vill de framstå som bibelknäppa så har de lyckats bra.

Huskatt sa...

hahahaha, bra!

EmilyStrange sa...

Bra där!

Anna sa...

Yeey, heja!