onsdag 4 augusti 2010

Glass i stora lass!

När jag kom hem från jobbet i förmiddags bestämdes det att vi skulle susa ner till Karlskrona för att käka glass. Den glassen är lätt värd att köra över fyra mil för att mumsa i sig.

Stället heter Glassiären och påstår sig ha stans största glassar. Sveriges största glassar skulle jag påstå. Istället för att man som vanligt bestämmer att man vill ha 3 kulor beställer man i antalet smaker. Som man sedan får fyra kulor utav. 3 smaker = 12 kulor. Och det är inga små kulor heller.

Fy fan vad mätt jag var efter mina två smaker! Jag pustade och stönade mot slutet, jag hade gett mig fan på att få i mig hela. Men jag fick se mig besegrad. Chokladsmakerna hamnade i soptunnan, även om det skar i hjärtat på mig. Min nyblivna laktoskänsliga mage protesterade dock inte mot att jag slängde resten.

Och jag lovar, jag hade tänkt att ta en bild på glassen men jag hade fullt upp med att slicka i mig den.

Mitt småländska hjärta jublade dock en stund senare när jag fick tag på en väska som det var halva reapriset på. Sådant gillas.

3 kommentarer:

Huskatt sa...

Söderköping och "Smultronstället" = smärtsamt god glass!

Hypofysen sa...

Åh, en väska du "tjänade" pengar på. Finns ju inget bättre ;)

Jo tjena sa...

Huskatt - Åh, åker jag dit ska jag komma ihåg det!

Hypofysen - Haha ja, väskan hade kostat över 400 från början, jag fick den för drygt 120 spänn, jag klagar inte :P