måndag 21 september 2009

Underklädeshysteri för ett läkarbesök...

Eller snarare, outfitshysteri.

Jag fick en påminnelse innan om att jag ska till äggstocks-doktorn i morgon. Det är svårt att påstå att jag är sugen på att ha en främmande karl klämmandes och hummandes utanpå och inuti min kropp. Alternativet är dock att gå med plötsliga smärtor i äggstockarna utan förklaring. Vissa val är ibland lätta.

Vad som inte är ett lätt val är vad jag ska ha på mig i morgon. Det ska vara enkelt att ta av och på så att jag inte behöver stå och fumla i evigheter med att få på mig kläderna igen. Den stora frågan är dock, har jag några rena trosor som inte är halvt urtvättade hemmatrosor? Jag vet inte vad det beror på men jag fasar över att läkaren eventuellt skulle se mina osnygga, men ack så sköna, underkläder. "Trosor som trosor" sa R när jag försökte diskutera fram en lösning på det här. Men nej, det är inte trosor som trosor. Inte i det här läget iaf. Ska jag ha spets? Några lite roligare med mönster på? Eller helt vanliga vita i bomull? Det är helt absurt egentligen för läkaren lär inte bry sig. Men vad är det som skapar denna underklädeshysteri? För vad jag vet är jag inte den enda tjejen som har problem med detta.

Jag tror att det är dags för en djupdykning in i tvättkorgen för att idka handtvätt.

1 kommentar:

H sa...

Nej, du är inte ensam. Jag har en tid i november o jag funderar redan...