tisdag 29 september 2009

"Jag ska bara blunda en stund..."

Jo tjena! Jag vaknade upp två timmar senare av att jag hade dreglat över halva kudden. Nåja, jag antog att jag behövde sömnen för det är ju ansträngande att gå till skolan för att fika och snacka skit med Nykteristfinnen och fröken M.

Större delen har egentligen gått åt till att fundera på om jag skulle byta förnamn till något som anses vara manligt, vad skulle jag byta till? Rutger kom jag fram till. Ja precis, Rutger. Det är så fult att det blir snyggt.

Jag har varit riktigt bubbelglad kring beskedet som kom idag tills jag läste kommentarerna till den här artikeln på Aftonbladet. Jag blev så jävla ledsen! Det är 2009 och människor vill öppna sinnessjukhus för att placera oliktänkande på dessa. Att skattepengar inte ska gå till "sådant trams!" utan att personen behöver hjälp istället för att människor uppmuntrar tramset. Någon skriver att vi inte ska prata om jämställdhet eller demokratisk frihet i det här fallet för det "hör inte hit."

Jag har mest lust att skrika rakt ut att den här praxisändringen kommer hjälpa många att få heta det som dom känner sig som, att kunna få vara sig själva! Och jämställdhet och demoratisk frihet rör det här fallet i allra högsta grad! För vilka medmänniskor är vi egentligen när vi vill neka människor en sådan sak som att kunna byta namn till vad dom vill?

1 kommentar:

H sa...

Så löjligt att folk inte ska få heta vad de vill. Varför ska det ens behöva diskuteras? Tänk om folk kunde vara lite mer öppna o inte tycka att allt ska vara som förr o som "samhället" tycker.