måndag 21 september 2009

Hur man skrämmer slag på sin pappa....del I

...man berättar att man ska till gynekologen. Pappa började stamma och såg en gravid dotter framför sig. Det blev inte bättre när jag sa att det eventuellt är cystor som ställer till problem för mig. Då såg han en sjuk och väldigt behövande dotter som inte är i närheten av sin käre fars omsorg. Jag ska lära mig att hålla käften helt enkelt.

Sjukvården är för övrigt väldigt konstig. När jag ringde till vårdcentralen förra veckan för att boka en tid möttes jag av beskedet att dom tar inte emot några gynekologpatienter utan jag får vända mig till kvinnoavdelningen på närmsta sjukhus. Sagt och gjort. Ringer till Karolinska Huddinge där jag får veta att det är en väntetid på minst fyra veckor. Varför? Jag har ingen remiss (som jag ironiskt nog måste få från min husläkare som finns på min vårdcentral) och är inget akutfall. Idag får jag ett infall och tänker "vad fan, jag ringer till RFSU:s klinik och hör om dom kanske kan undersöka mig!" Gissa vem som fick en läkartid i morgon kväll på studs?

Inga kommentarer: