måndag 28 september 2009

Jag är helt slut i huvudet

Skrivandet på hemtentan fortskrider. Nu är jag snart klar med det flummiga momentet (skriv en essä i valfri längd om tankar och reflektioner kring kursen och litteraturen) och alla andra moment är uppstrukturerade. Skönt det.

Usch, känns som om jag har stirrat mig blind på tentan idag. Vaknade vid sex och var pigg som en mört så satte mig med tentan en stund. Nu känner jag oerhörda cravings efter fruktsallad. Med massa russin. Dessutom är mina färska blåbär slut. Och var hittar man som tentatrött människa sina blåbär? På Hötorget. Vilket innebär att jag kan få en paus på minst en timme. Och så ska jag ta en dusch. En lång en. Har inte duschat sedan i lördags kom jag på. Vilket är ovanligt för någon som brukar duscha varje dag.

Blev otroligt förbannad innan idag över sophanteringen i det här huset. Någon hade satt en papperskasse med hushållssopor, bla gamla mjölkpaket, vid rökdörren. Precis vid min lägenhetsdörr med andra ord. Det luktade satan. Så jag satte upp en ilsken lapp där jag ritade en karta över vägen till sophuset. I morse var kassen försvunnen. När jag gick ut för att slänga mina sopor såg jag att kassen bara hade bytt sida om dörren. Så nu står den ute. Och luktar satan. Lata jävlar.

Inga kommentarer: