tisdag 15 september 2009

Jag har hört myterna men trodde aldrig att jag skulle få uppleva det

Jag har blivit uppraggad på ett gym för första gången i mitt liv. Tidigare har jag bara hört historier om människor som lite spontant blir upraggade av en instruktör och sen har casual sex i gymduschen. Igår var det min tur. När jag kom utstapplandes från mitt afrikanska danspass, drypandes av svett hade jag bara en tanke i huvudet "vatten!". Jag stod vid kranen och skulle fylla på min flaska när en kille börjar kommentera och berömma mina tatueringar. "Åh jävlar, där rann det till i trosan" tänkte jag när jag vände mig om. Han var så satans snygg och jag är alldeles för sexuellt frustrerad för att kunna tänka normalt.

Vi stod och pratade en stund, om träning, gymmet och vad vi annars sysslar med, väldigt trevligt. "Har du lust att gå på en dejt någon gång?" säger han sen. Jag fattade ingenting. Där stod jag, svettig och rödmosig i ansiktet utav bara helvete och blev utbjuden på dejt. Här pratar vi egoboost. Men monogam som jag är tackade jag nej till dejten.

Inne i omklädningsrummet blev jag lite fundersam när jag hörde hur övriga tjejer från passet diskuterade kring att en manlig kollega hade sett dom svettiga och dana efter passet. Tydligen var det jättehemskt och jättepinsamt. Några diskuterade även om man kan sminka sig snyggt så att man inte ser så hemsk ut under passen. Men h e r r e g u d säger jag bara. Är det inte meningen att man ska bli varm och svettig under sina träningspass? Mer eller mindre alla som tränar blir svettiga, vad är så himla hemskt med det? Och sminka sig för att se snygg ut när man tränar skiten ur sig. Visst, om du vill se ut som en svettig panda efteråt.

1 kommentar:

Josefine sa...

sminka sig när man tränar. åh herre gud. man är ju inte där för att vara foxy direkt. eller vissa kanske är det. jaja. finns det inte ett avsnitt i sex and the city när miranda råkar ut för typ exakt samma. hon är helt genomsvettig och knallröd och plötlsigt är det nån som bara måste ligga med henne. hmm. har så dålig koll på SATC. men jag tror det.