lördag 27 september 2008

Ska det va' så ska det va' ordentligt!

Igår ringde intervjuaren och sa att jag hade fått uppdraget som juristassistent så i november är det jag som drar på mig en kostym.

Igår var även premiärkväll för Qlub Rosa Drömmar vid Fridhemsplan. Där blev det öl och melodikryss. Jag och Linus sög på att lösa melodikryss men rockade på att dricka öl. Kvällens motto var mer öl! vilket vi följde rätt bra om jag får säga det själv.

Efter Qlub Rosa Drömmar blev det Club G för att dansa en massa. Så här i efterhand är jag väldigt glad för att jag hade med mig ett par ballerinaskor som jag kunde byta när det blev för vingligt på dom högklackade. I rökrutan träffade jag även på två gamla SSU Kronobergsprofiler som jag inte har sett på flera år. Det blev ett kärt återseende.

När jag satt och pratade med Linus och hans vänner stod en kille i baren och flirtade med mig. Jag trodde att han flirtade med Linus ända tills jag ställde mig i baren och killen kom fram och började prata. Min kropp fullkomligt skrek "JA! Jag kommer få ligga!" inombords.

Vid 3 stängde G och jag drog vidare på efterfest tillsammans med ragget och hans tre bögkompisar. När bögarna bildade en böghög och inledde fas ett till en trekant vid 6- tiden på morgonen tyckte jag och ragget att det var dags att åka hem till honom.

Det var väl ungefär då jag borde ha tänkt om. När vi väntar på taxi berättar han att han bor med en kompis i en tvåa. Inga problem för mig. Den här kompisen kan även inte sova i sitt sovrum av någon anledning och därför delar dom två på vardagsrummet. Jag hörde en varningsklocka ringa lite svagt men hey, jag är inte den som är den och tänkte att saker och ting går alltid att lösa. Väl hemma hos ragget visar det sig att killen han bor hos har lite issues och stort bekräftelsebehov.

Natten slutar med att jag däckar i raggets säng (läs: soffa) vid sju efter att killarna tittat på en jävla massa youtube-klipp. När jag vaknade vid strax efter nio orkade jag inte väcka ragget för att kanske få komma till utan inspekterade istället mina flyktvägar. Det slutade med att jag klättrade på lite möbler för att på enklaste sätt komma till hallen. Jag har inget bra balanssinne i nyktert tillstånd och det är ännu värre i onyktert men ut kom jag.

Sen åkte jag hem till Linus och däckade i några timmar.

Det var en trevlig kväll.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till jobbet, urkul! Kanske mindre kul med det misslyckade ragget- iaf för dig, för oss som får läsa om dina missöden är det betydligt roligare ;)

Jo tjena sa...

Tack :D
Haha ja, det var lite av en besvikelse faktiskt :p

Anonym sa...

Att det ska va så svårt! haha

Jättegrattis till jobbet!! Hoppas du kommer trivas!=)

Jo tjena sa...

Haha ja, allt jag ville var att få ett ligg, hur svårt ska det vara?

Tack så mycket =) Jag tror absolut att jag kommer trivas, alla jag träffade var jättetrevliga så det känns bra =)

Anonym sa...

Ja man kan ju undra. När mana är ute känns det ju som att det är precis vad varenda en som närmar sej en vill o sen när det väl kommer till kritan verkar det ju inte va lika enkelt...märkligt.

Åh vad kul!=)