måndag 22 september 2008

Har jag dött och hamnat i himlen?

När jag stapplar in i min lägenhet efter en middag med Linus ser jag en massa blåljus, återigen, vid huset mittemot. Vad är det här? Är poliserna (ja, var bara poliser den här gången) bara för att dom vet vad jag känner? Eller är det bara önsketänkande från min sida?

Jag knyter snabbt ihop soppåsen som endast har lite skräp på botten i sig och går ut för att inspektera läget. Herregud säger jag bara, jag höll på att snubbla omkull när jag såg alla uniformerade läckerbitar. Dreglet hängde nästan utanför när jag såg alla fina polismänniskor. Ögonen gick i kors för att kunna se på alla, "kom till tant petra och drick lite té!" var nästan det enda jag tänkte under denna minutkorta sevärdighet.

Jag behöver mig ett ligg.

Inga kommentarer: