fredag 12 september 2008

Nämen det här var ju trevligt!

Jag vet inte vad som hände igår i huset mitt emot men det kom en massa brand - och polisbilar och uniformerade människor bara vällde omkring. Jag var överlycklig, så pass lycklig att jag tog min halvfulla soppåse och sprang ut för att få spana lite. Och spana det gjorde jag. Såg tidernas finaste poliskvinna som jag var oerhört nära att stolpa fram till och bjuda in på té. Sen slog det mig att hon kanske inte får dricka té med dreglande 21- åringar när hon är i tjänst. Men fin var hon.

Efter lunchen och lådletningen tillsammans med Malin igår var jag helt slut så dramat i förorten och 9 timmars sömn gjorde helt klart under med mig. Jag kände mig helt totalt jävla underbar och otroligt fin där jag stod i förmiddags och fipplade med att försöka boka en tvättid. Så pass fin att jag tom fick en komplimang från en granne. Vi stod och pratade lite, han undrade om jag var nyinflyttad eftersom att han inte sett mig tidigare och lite annat typiskt svenskt kallprat. Precis när jag var klar med bokningen vars system jag troligen aldrig kommer att förstå sa han "Jag tycker du är söt, hoppas vi ses fler gånger!" Sen studsade jag tillbaka hela vägen till min lägenhet.

Ikväll är det middag och bio med Therese och jag dras med dagens I-landsproblem; jag har ingenting att ha på mig!

2 kommentarer:

xixa sa...

Den där sista meningen tror jag inte på! Du köper ju klänningar hela tiden ;))

Jo tjena sa...

Vet du hur långt in i garderoben jag fick rota? ;)