söndag 28 september 2008

Det är ju så ibland

Ett sms trillade in för en stund sen och det vände upp och ner på mig. Inte för att det stod något direkt speciellt utan för vem det var ifrån. Personen ifråga kom jag att stå väldigt nära för några månader sen och sen gled vi sakta isär. Vilket var trist men det var fel tidpunkt för det mesta i våra liv just då.

Och nu. Nu är egentligen allt annorlunda men ändå inte. Egentligen känns det som att vi aldrig kommer riktigt att platsa i varandras liv och jag vet att jag borde säga nej, vi ska inte gå igenom det här för bådas skull. För jag började gå vidare, jag släppte saker och började tänka på mig själv igen. Men på något konstigt sätt förknippar jag dig med trygghet även om du gör mig fundersam och smått osäker.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oh.varför ska livet va så komplicerat ibland?
Jag trodde inte heller att jag o en person platsade i varandras liv..Länge var det väldigt komplicerat.Men nu har allt blivit annorlunda o nu tror jag nästan att allt det vi gick igenom hade nån slags mening.
Hoppas allt ordnar sej till det bästa för dej!

Jo tjena sa...

Ja, det kan man undra...men jag tror som dig, att allt det här vi har gått igenom och fortfarande till viss mån gör har en mening.

Anonym sa...

jag hoppas på det bästa!=)