måndag 29 september 2008

Nä men det här kommer bli finfint serru

Idag var jag på mitt första möte på mitt nya jobb. Jag känner mig jättepepp! Alla var jättetrevliga och jag fick träffa en jurist som har sysslat med dom uppgifterna jag ska få göra. Vad det är jag ska göra? Skitgörat som ingen jurist vill eller hinner med. Jag ska, som det så fint heter, göra hyresjämförelseutredningar. Mao ska jag sitta i telefon hela dagarna och jaga rätt på fastighetsägare och pumpa dom på information. Men hur tråkigt det än låter så ser jag faktiskt fram emot det.

Jag pratade även med mamma när jag gick ifrån mötet och berättade att jag kommer ner till Tingsryd om några veckor. "Va?! Varför då?" blev hennes spontana reaktion för att sen snabbt tillägga att jag var så välkommen så. Det kommer bli en lång helg.

Nu är det även officiellt att jag är godkänd som äggdonator. Fick ett formellt brev om det idag. Det är egentligen först nu som det känns på riktigt. Tänk er, om ungefär 1½ år kommer det kanske springa runt små mini- Petror.

5 kommentarer:

Dante sa...

Petra!

Du gillar ju inte småbarn och endå så vill du sprida dina ägg så att det kommer springa runt mini petror över allt.

Erkänn att du bara gör det för att jäklas med oss andra. Men jag spår att detta kommer slå bakut. En vacker dag när du är grymt bakis så kommer du dela buss med en buss fylld med skrikande jobbiga små barn, alla är minipetror. Då skall jag skratta!

;-)

Grattis till jobbet btw

/D

Jo tjena sa...

Dante - det är ett steg till att ta över världen. Om ungarna ärver mina vackra drag och skarpa hjärna kommer dom att ansluta sig till mig om 19 - 20 år. Vilket underlättar för mig eftersom att jag slipper gå igenom allt jobbigt med ungarna. Jag tänker strategiskt ;)

Och tack!

Myrddin sa...

Mjo. det kanske stämmer allt det där med din hjärna och dina drag. Men... klumpigheten? Och ja... Din humor? ;)

Men grattis. =) we like. Kanske borde göra en spermadonation. :P Lite lättare kanske för min del. ;P

Jaja. Grattis till ungarna och jobbet ;) Nu ska du bara klippa dig och sen är du... V U X E N ;)

Jo tjena sa...

Markus - Vad är det för fel på min humor nu då? Vill du ha glutenfri chokladkaka igen? Va? Va?

Haha sperma-processen är ett halvår för dig med ;) Men du slipper iofs två veckor av hormonsprutor och att få en nål uppkörd i ditt heligaste när dom ska plocka ut äggen...

Käft. Jag kommer inte alls bli vuxen. Bara för att jag har börjat äta frukost vid köksbordet när jag läser DN och har SVT Morgon på i bakgrunden. *muttrar*

Anonym sa...

vackra drag, skarp hjärna OCH förhoppningsvis vänsterhäntheten :P WE RULE THE WORLD!