tisdag 1 maj 2012

Vår är inte bara solsken

Det innebär ungar också.

Strax bortanför vår lägenhet finns det en lekplats. Giv mig styrka säger jag bara. Det är rätt barntätt i det här området så ungarna flockas oftast just där. Innan ikväll tänkte jag koppla av med en cider och en bra bok ute på balkongen. Det kunde jag ju glömma. H.E.R.R.E.G.U.D. vad barn kan vara högljudda! Det hela slutade med att jag gnisslade tänder och funderade på att slänga mina odlingskrukor i mjukplast på glinen.

Idag gick Växjö-loppen av stapeln och vi la oss på en utav alla gräsplättar utmed sjön för att heja på folk vi känner. Det KRYLLADE av barn! Jag lyckades ändå stå ut i två timmar innan jag blev så pass matt i huvudet att jag ville hem.

Och nej, det är inte gulligt när din unge sitter och käkar sand!

Varför kan det inte finnas en barnfri dag eller liknande?

Inga kommentarer: