onsdag 9 maj 2012

Klart jag saknar't!

När jag bodde i Stockholm arbetade jag en hel del för RFSL som en del säkert minns, med deras skolinformation. Älskade att diskutera normer, sexualitet, kön och andra roligheter med elever. Visst, vissa dagar var det inte så jäkla roligt och jag undrade mest vad det var jag hade gett mig in på. Men, när en elev själv började ifrågasätta normer och fundera fritt utifrån det vi pratat om, den glädjen alltså, ni anar inte!

Därför var det givet för mig att slänga iväg ett intressemail till RFSL här nere igår när jag såg att dom söker nya skolinformatörer. Eftersom det inte finns så många skolor här nere kommer det nog inte bli några problem med att kombinera med mitt vanliga jobb resonerade jag. Och tydligen skrev jag något rätt i mailet för nästa vecka ska jag på intervju!

Jag firar det med att ta helg.

1 kommentar:

ullebengtsson sa...

Grattis, du behövs!