torsdag 10 maj 2012

Kontrollfreak, jag? Inte då!

Jag känner mig maktlös, något så djävulskt! Och jag hatar det. Hade jag fått bestämma hade jag gått in och detaljstyrt alltihop, samtidigt avskyr jag mig själv för att jag vill in och peta. Vad jag pratar om? Möhippan givetvis. Den planeras tydligen för fullt och jag får inte veta ett endaste dugg. Det enda jag vet är att jag slipper gå på stan och sälja kyssar. Vilket jag tackar för.

Sambon säger att jag är fruktansvärd att hålla överraskningar för. Jag är alldeles för nyfiken och hatar att inte få veta något.  Kan ge honom delvis rätt där. Problemet med sambon är att han inte kan hålla tyst när han har en överraskning för att sen vägra säga vad det rör sig om. Har man sagt a får man säga b osv. Jag blir skogstokig och försöker pumpa alla i vår närhet på information.

Samtidigt som jag vill veta allt om möhippan, var när hur vilka så vill jag inte veta något. Jag vill att det ska bli tidernas överraskning och inte veta vad som väntar mig. Men jag håller på att dö av nyfikenhet här alltså.

Det känns lite som om jag har ett moment 22.

1 kommentar:

Eva sa...

Jag förstår dig helt och fullt! Fast hade jag blivit lovad att det inte skulle bli några "skämma-ut-sig"-moment så hade jag varit relativt nöjd :)