torsdag 18 oktober 2012

Lika bra att köra hårt va?

I år har jag fått för mig att göra en riktigt typisk Thanksgiving-middag! Tyvärr kommer jag inte kunna göra middagen den fjärde torsdagen i november men runt där blir det. Mest för att få ha en ursäkt till att laga mat en hel dag och sen bara pyssla om människor som står mig nära.

Men nu till problemet, jag har inte superkoll på vad som bör vara med. Kalkon med stuffing fattar jag givetvis är ett måste. Och sötpotatis, men i vilken form? Mos, gratäng, kokta? Pumpapaj? Vilka grönsaker? Någon mer sås än tranbärssås? Brukar bröd vara med och vilket i så fall?

Ge mig lite hjälp nu!

2 kommentarer:

Lfthmn sa...

Jag fick vara med och fira Thanksgiving i USA för tio år sedan. Minns kalkonen, tranbärsdricka, caserole (någon sorts stuvning) och att alla blev jättefulla.

Lycka till! :-D

Anonym sa...

Strunta i den riskabla fyllningen, säkerställ att pippin får plats i ugnen innan du slår till, ös den rikligt och ofta. Tranbärssås - tummen upp! Sötpotatis och pumpa - tummen ner... men det är kanske bara mina selektiva smaklökar som uppfattar en fadd ton? Jag hade serverat fluffigt, lyxigt potatismos och smörslungad brysselkål eller svartrötter till. Chablis eller ett lätt italienskt rötjut, det smakar lika bra vilket som. Eller sval ale.