tisdag 23 oktober 2012

Det är lite porr över det hela

Varje höst får jag för mig att jag är någon slags superwoman med svart bälte i pyssel. Jag ska göra julkort till vänner och familj, planera allt som ska bakas med start första advent, godis som ska göras och julklappar som ska fixas. Sen vill jag alltid gärna göra om hemma. På det viset är det väl tur att vi bor i en hyresrätt, annars skulle vi bo i ett byggkaos året runt.

Just nu sitter jag exempelvis och parallellsurfar på Panduros hemsida och glor på tvåltillbehör, googlar på polkagrisrecept, samt skriver ner godis och kakor som ska göras. Jag har nämligen fått för mig att göra en trevlig liten presentkorg till mina svärföräldrar. Och jag köper inget, jag gör själv. Ljus, tvål, godis, knäckebröd och någon trevlig sylt ska det bli. Till makens förfäran. Inte för att han tycker att jag är dålig på det jag gör, snarare tvärtom, men jag vill så mycket. För mycket ibland

Han får påminna mig ibland om att ta ett kliv tillbaka, andas och erkänna att det funkar faktiskt jättebra att köpa färdiga knäckebröd. Men det är inte lika roligt. Det är just därför jag sitter och planerar detta när han sover. Planerar och dreglar över alla mina skisser.

Det kommer bli en underbar höst!

2 kommentarer:

Malinmupp sa...

Jisses Petra. M har precis fått hindra mig från samma sorts listor, fast på min stod det saker som: Hemmagjord sushi med speciallax från Norge, gör din egen pasta, gör... Ja du vet hur det är. Vi måste sluta vara så duktiga flickor!

ullebengtsson sa...

Galning!