torsdag 11 oktober 2012

Hur tänkte jag nu?

I somras köpte jag ett underbart citronträd att ha på balkongen. Sen växte trädet. Och växte. Jag tänkte inte på att vår balkong är som ett idealiskt växthus om somrarna. Trädet blev liksom...stort. Och därmed föll mina planer på vinterförvaringen. Det finns inte en chans i helvetet att trädet går in i varken vår bil eller mina föräldrars. Alternativet är att typ hyra en lastbil på tjugo kubik för att få plats med schabraket.

Därför står det nu vid balkongdörren och tar upp plats. Mest för att jag inte orkade rubba det längre än så. Om maken kan lyfta? Icke. Vi gjorde en deal när vi flyttade ihop, ska det komma in blommor i vår lägenhet är det jag som får ta hand om dom för han vägrar. Jag lovar att om jag ska iväg en vecka och lämna maken ensam hemma får jag leja blomvakt för att ha några blommor att komma hem till. Den nivån snackar vi.

Men åter till trädet. Hur ska jag göra? Fira ner det med rep från balkongen och ringa DHL?

Inga kommentarer: