måndag 22 oktober 2012

Inredning och sånt där

Det tog oss tre kvällar innan vi fick ihop tv-bänken. Dessutom utan att jag ringde syrran och grinade. Men okej, helt smärtfritt var det inte. Jag kanske grinade lite inne på toaletten, maken höll väl på att kasta en skruvmejsel i väggen och ja, det blev väl en middag ute igen. Nu står den dock så fint så fint i vardagsrummet och väntar på det sista finliret. Tänkte visa några bilder men det tar vi när allt är i ordning. Om ett halvår eller så.

Näst på schemat är att knopparna ska bytas ut mot några roligare. Jag hittade dessa, maken gick med på knoppvalet under vilda protester. Hans val föll på dessa från början. Ni förstår kanske varför han inte får fria tyglar när det gäller inredning?

När vi ändå är inne på knoppar så hittade jag ett annat par som jag vill ha på vår klassiska IKEA-byrå som står i hallen. Den är skittrist för att uttrycka mig milt. Men är man i akut behov utav förvaring och det bara fanns en möbel vi kunde enas om så är det inte mycket att orda om. Den här byrån ska dock tapetseras, jag tänker mig något i stil med den här. Eller något helt annat.

Fast först ska vi göra i ordning i sovrummet. Detta evighetsprojekt. Lika bra att det får ta tid så det blir bra, eller hur?

Inga kommentarer: