onsdag 10 oktober 2012

Det är höst

Och jag planerar för julen!

Helt galet egentligen, att om knappt två månader är det jul. Jag kan knappt vänta ärligt talat. För första gången kan jag och maken ha en julgran! Blir visserligen en i plast, jag orkar inte dammsuga barr fram till midsommar. Jag har redan börjat skissa i huvudet hur jag vill ha granen, vilka färger på kulorna, vilken typ av glitter och sådant ni vet.

Idag började jag dessutom med julkorten. Stora scrapbooking-lådan togs fram och här sitter jag med klister på fingrarna och ett lyckligt leende. Sen att jag försöker vända bort huvudet så jag inte ser hur det ser ut i köket just nu behöver vi inte prata om.

Sen får vi ju inte glömma bakningen! Vad ska jag baka i år? Pepparkakor, lussebullar, mina chokladkakor, fudge, limekola och snickerskakor är givetvis ett måste, men lite nya inslag skadar ju aldrig! Har ni några förslag?


1 kommentar:

Gaymasen sa...

Nej men fy inte jul än. Usch har knappt blivit okej med tanken att det är kallt och höst nu. ^^

Och äsch det gick bra. Aldrig hänt förut så blev lite paff bara men tror det var att jag inte åt något innan. Läskig känsla dock att bli så yr :)