torsdag 20 januari 2011

Petra och flickorna går på gym

Jag kämpade med roddmaskinen på gymmet. Svor tyst för mig själv och svetten lackade. Bara ettusenfemhundra jävla meter kvar muttrade jag i huvudet. Musiken en kompis tipsat om som bra träningsmusik kändes som ett mindre helvete, glad jävla peppmusik. Jag hade lust att döda.

Sen såg jag honom. Snubben borta vid dom fria vikterna. Istället för att glo på sig själv i spegeln som alla andra stirrade han på mig. Och vad fan vill du då?! hade jag lust att säga men nöjde mig med blicken som säger slutar inte du glo på mig nu kommer det bli det sista du gör. Han var uppenbarligen självmordsbenägen för han nickade uppmuntrande.

Mitt svar blev att titta på displayen för att se hur mycket lidande jag hade kvar. Det var då jag såg det. Agda kände sig tydligen lite utanför och bjöd på en sneak peak. Det var då fan muttrade jag.

Men jag kan egentligen inte klandra Berit och Agda. Dom vill ju bara hälsa lite.

7 kommentarer:

ullebengtsson sa...

Frisk luft är bra har jag hört:-)

Fisken sa...

Ha ha ha! Hur JAG lyckades med det... *asg* Välkommen tillbaka!!!

Hypofysen sa...

Funderat på en tvångströja? ;)

Huskatt sa...

HAHAHAHAHA, du kommer för evigt vara poppis på de gymet!

Jossan sa...

De ville väl kolla läget lite! :-)

greken sa...

:-)

Jo tjena sa...

Ulle - Haha precis!

Fisken - Men överdosera tuggummin, det är bara du som lyckas med det ;)

H - Haha ska nog börja tvätta sportbh:n som jag kallar för fängelset mellan varje träningspass.

Huskatt - Du vill börja på mitt gym nu va? ;)

Jossan - Haha precis, sociala varelser =)

Greken - Lovar att inte flickorna kommer hållas i styr på fredag!