torsdag 6 januari 2011

Jag har svart bälte i fika

Det blev mycket fika igår alltså. Bara fika.

Efter ett par timmars maratonfikande med fina människor var det dags för Mr. Katt. Det var trevligt men, ja, jag vet inte hur jag ska säga. Annorlunda upplevelse?

Otroligt trevlig kille, inget snack om saken. Däremot kanske vi såg på den här fikan på lite olika sätt. Det satte sig en ensam kvinna vid bordet jämte och började prata med oss. Det är så man gör på landet. Hon undrade om vi var tillsammans för vi såg så fina ut ihop. Nej, vi är bara på dejt med varandra svarade han glatt.

Dejt? Vaddå dejt? När jag gick jag med på det? Jag kände mig extremt förvirrad kan jag säga. Min tanke var inte att vi skulle ha en dejt, jag ville "fika" för guds skull!

6 kommentarer:

Hypofysen sa...

Hahahahaha! Nåt man iaf kan säga om er är att ni är taskiga på att kommunicera o förstå varann ;)

ullebengtsson sa...

Oj, språkförbistring på hög nivå

ullebengtsson sa...

Förtydligande på min kommentr:

Petra - fika=nuppa
Kattkille - fika=dejta

Heffler sa...

Mr Katt behöver sannerligen en manual. Ulle kan skriva ordlistan i slutet, så att han fattar alla termer.

Anna sa...

Hahahaha!

Daniel sa...

Mycket man inte vet om här i livet... å med karar!