tisdag 25 januari 2011

Om att vara singel

Det är för att så många som möjligt ska kunna njuta av vårt sällskap sa Greken när vi klagade lite över singellivet.

Där satt vi, två snygga, smarta och roliga tjejer och undrade vad fan det var för fel på alla andra som låter oss vara singlar. Vi pratade om passionen, hur vi vill bli tagna med storm. Vi vill skrika, vi vill älska, vi vill kasta oss ut. Inte ha det inrutade livet där vi inte kan föra livliga diskussioner och veta i detalj hur helgerna tillsammans kommer se ut. Där det inte finns några överraskningar.

Att det ska vara så jävla svårt muttrade vi. Men å andra sidan. Så hemskt har vi det inte. Vi kan göra lite vad vi vill, med vem vi vill, när vi vill mer eller mindre.

I mitt fall handlar det nog mest om att vilja ha det jag inte kan ha för stunden. Att gå och bli kär nu vore rätt dumt. Men typiskt mig. Vetskapen om att jag bara kommer bo här uppe ett par månader till får en del utav mig att fundera på att det där med förhållande vore nog inte så dumt. För det är tidsbegränsat. Jag vet att jag kommer ha en ursäkt att sticka. En ursäkt för att inte öppna mig och sitta tryggt i min säkerhetslina.

4 kommentarer:

ullebengtsson sa...

Jag känner igen mig så mycket att jag rodnar. I den jag var alltså. Med det menar jag verkligen inte att jag utvecklats till något bättre, men jag menar att jag inom ramen för det som var min glädje och min skräck har utvecklats.

Huskatt sa...

"Våga Vägra Vara Vuxen"..en skitrolig tid i livet :D
Äh, latja runt, rätt vad det är så står han där, mannen/kvinnan i ditt liv och gör slut på alla dumheter hahahaha

Anonym sa...

eller jaga någon... Jakt är alltid roligare på vargens sida än på harens...

/joelsunderbara.blogg.se

Jo tjena sa...

Ulle - Jag tror jag förstår hur du menar. Det är lite så jag känner också. Jag utvecklas ständigt inom mina ramar när det gäller relationer. Ibland går utvecklingen framåt, ibland bakåt.

Huskatt - Alltid lika klok ;)

Joel - Meh, inte roligt att vara den som jagar...