onsdag 6 juni 2012

Jag vägrar bo kvar...!

Som ni vet har det hänt en del i vår lägenhet sista tiden men sen mediet var här har det varit rätt lugnt, som tur är. Fram tills idag alltså.

När sambon var iväg för att träna tänkte jag passa på att städa ordentligt hemma. Jag gick och dammsög, gick in i sovrummet med snabeldraken och ut i hallen igen. Jag stuvade in dammsugaren i skåpet och plockade ut moppen. Precis mitt emot städskrubben ligger badrummet, där det varit mest aktivitet. Jag lutade mig ner för att plocka upp något och när jag börjar resa på mig ser jag hur dörrhandtaget sakta trycks ner.

Jag blev så jävla rädd! Hjärtat nästan stannade och jag vågade inte röra mig. Jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Mina ögon kneps ihop och jag vet inte om jag ens andades.

Buu! hörde jag framför mig. Ögonen slogs upp på vid gavel och där, där precis i dörröppningen stod min sambo med ett stort leende på läpparna.

Alltså, fy satan vad arg jag blev! Jag trodde seriöst att jag skulle drämma till honom med moppen. Sen började jag storlipa av rädsla och lättnad. Vi kan säga så här, det kommer ta en hel del fjäskande från sambons sida för att jag ska komma över det här.

...Eller saker min sambo inte kommer göra igen.

2 kommentarer:

Cicci sa...

O fy sjutton!!! Jag hade dött!!!

Eva sa...

Det där var inte snällt gjort! :)