fredag 8 juni 2012

Växjö - cyklisternas mardröm

Jag har gått och blivit med cykel! Sambon tjatade lite på mig om det där med körkort. Jag blev lite tjurig, traskade ner till närmsta cykelaffär och köpte en svart skönhet med cykelkorg.

Är jättenöjd med min nya cykel men jag hade inte räknat med alla jävla idioter i centrum. Då pratar jag om både gångtrafikanter och bilister. Grejen är den att hela Storgatan är bilfri och vi cyklister samsas på gatan med alla gångare. Det är bäddat för kaos.

En del cyklister svänger utan att förvarna = panikbromsning för en annan. Gångtrafikanterna bara går mitt i cykelbanan och tar ingen notis om att jag plingar varnande. Igår höll jag på att köra på några killar som vägrade flytta sig, vilket jag också vägrade göra. Jag blev skitsur och bara fräste ursäkta, men ni är för fan i vägen! som en äkta bitterfitta.

Seriöst, att cykla i alla rondeller som någon envisas med att fylla hela stan med är ingen match mot gågatan. Funderar på att gå och skaffa klippkort på akuten i förebyggande syfte.

Och all denna jävla kullersten! Vet ni hur ont i rumpan jag har? Varför, v a r f ö r måste hela stan vara fylld med denna helvetesstenläggning? Det är inte snyggt och det är sannerligen inte praktiskt.

Nej, i morgon är det jag som skaffar hjälm, knäskydd, suspensoar och alla andra skydd som finns.

Inga kommentarer: