måndag 22 augusti 2011

Sen när blev jag så här parig?

Eller, jag överlevde den nikotinfria helgen tack vare IKEA.

Det här med K alltså. Det blir bara seriösare och seriösare. Numer benämner vi båda hans hem som hemma och inte hemma hos dig/mig som tidigare. Mina skönhetsprodukter, kryddor, olivoljor och annat har sakta men säkert invaderat hans hem.

I lördags var vi och kollade på möbler tillsammans. Givetvis höll jag på att riva inredningen i affären. Det här med smala gångar, barnvagnar och stora krukor med bambubuskar i är ett jävla påfund om jag får säga det själv. Det är som gjort att trilla över.

Bowling blev det också. Jag lät honom vinna. Nu pratar vi inte mer om den matchen, okej? På kvällen gjorde sig mitt nikotinsug påmint. Jag kände mig hemsk när jag fick bita mig i tungan för att inte fräsa åt stackars K när han letade parkering utanför restaurangen. Att jag var lite hungrig och beter mig som en diva när hungern kickar in gjorde väl sitt till.

Fotbollsgolf testade vi också igår. Jag gick mest och svor och muttrade. Bredsida? Vaddå bredsida? Chippa? Vad fan, jag vill bara träffa bollen! var det vanligaste som hördes från mig. Dessutom var det något fel på bollen. Och sen blåste det en del.

Mer möbeltittande blev det också, jag fastnade på Ikeas, Mios och EMs hemsidor kikandes efter lite smått och gott till Ks lägenhet. Först skulle han bara ha en bokhylla, sen påpekade jag att ett större köksbord behövs. Och nya stolar. Lite nya gardiner skulle faktiskt inte skada. Porslin har han också sagt att det behövs. Inga problem tyckte K som höll med. Däremot drog han gränsen vid blommor.

Efter söndagens middag förfasades jag av Ks matvanor. För-ätar-mackor har man ju hört talas om men efter-ätar-mackor? En klockren macka enligt K är en smörad skiva grovt bröd, bredbar leverpastej på det, två skivor salami och kaviar efter tyckte och smak innan man lägger på ytterligare en grov macka som lock. Smaskens! sa K lyckligt och skrattade åt mitt gröna ansikte.

Snart kommer vårt förhållande verkligen sättas på prov. Jag ska börja övningsköra med honom.

Vad brukar du äta för konstigt?

1 kommentar:

ullebengtsson sa...

Modiga kvinna. Och du - jag lät honom vinna...mwoahaha